On-line tanulási környezetek

A kutatás címe, kutatási terület: Online tanulási környezetek, tanítási-tanulási folyamatot támogató keretrendszerk működése

Összefoglaló (cél, módszerek, eredmények): A vizsgálatok elsősorban a zárt keretrendszerek, különösképpen a népszerű LMC és LCMS rendszerek működésének az elemzésére koncentrálnak, de a vizsgálatok tárgya konkrét tanulási folyamat támogatására létrehozott, célzott fejlesztésekre épülő tanulási környezetek elemzése is. A kutatások a közösségfejlődés, a közösségen belüli belső kommunikáció, a tanulási tevékenység és a keretrendszerek használata, illetve a tanulási folyamatban megfigyelhető visszacsatolásra, értékelési tevékenységre fókuszálnak. A tanulási környezetek, oktatási keretrendszerek széleskörű elterjedése igényli, hogy a kontakt tevékenységeket kiegészítő online keretrendszerek működéséről, elsősorban tevékenységelemzések alapján a lehető legpontosabb információink legyenek.

Közreműködők:
Ollé János
Tóth-Mózer Szilvia

A kutatáshoz kapcsolódó publikációk:

  • Ollé János: Interaktív oktatási keretrendszerek optimalizálásának esélye: a moodle 3.0 víziója. MoodleMoot Konferencia, 2011. június 23-24.
  • Ollé János: A motivációs sajátosságok szerepe az online tanulóközösségek fejlesztésében. In: Multimédia az oktatásban. Budapest, Magyarország, 2007.08.23-2007.08.24.Budapesti Műszaki Főiskola, Paper 58.
  • Ollé János: On-line tanulóközösségek fejődésének hatásmechanizmusai. In: Vidákovich T, Molnár É (szerk.) Változó tanulási környezetek, változó pedagógusszerepek : VII. Országos Neveléstudományi Konferencia: Program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 2007.10.25-2007.10.27. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, p. 244.(ISBN:9789634828433)
  • Ollé János On-Line tanulási környezetek használatának sajátosságai a felsőoktatásban. In: Nádasi András (szerk.) Agria Media 2008 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás és ICI-8 Nemzetközi Informatikai Konferencia: WEB 2.0 a hatékony e-learning alapú oktatás. Eger, Magyarország, 2008.10.27-2008.10.28. EKF Líceum Kiadó, pp. 84-85.(ISBN:978-963-9417-09-0)
  • Ollé János: Online tanulási környezet. XI. e-Learning Fórum. 2010. november 16. SZÁMALK, Budapest
  • Ollé János: The Role of Personal Motivation and Group Motivation in the Development of Online Learning Communities. In: Radu Vasiu, Risto Kimari, Diana Andone (szerk.) The Future of E: Advanced Educational Technologies for a Future e-Europe. Timisoara, Románia, 2006.09.06-2006.09.09. Timisoara: Editura Orizonturi Universitare, pp. 233-236.
  • Ollé János: Developmental Factors of On-line Learning Communities. In: M E Auer (szerk.) Lifelong and Blended Learning. Villach, Ausztria, 2006.09.27-2006.09.29. Kassel University Press, (ISBN:3-89958-195-4)
  • Tóth-Mózer Szilvia (2011): Online közösségi oldalak – Online tanulási terek? – Tanulói attitűdök In: Hegedűs Judit, Kempf Katalin, Németh András (szerk.) Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány – a múlt értékei és a jövő kihívásai. XI. Országos Neveléstudományi Konferencia: program és összefoglalók. Budapest, Magyarország, 2011.11.03-2011.11.05. Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság, p. 152. (ISBN:978-963-693-380-7)